@CMMU, Episode 24, 16 February 2022
สารจากคณบดี
Message from the Dean
“People will forget what you said. They will forget what you did. But they will never forget how you made them feel.” — Maya Angelou, writer, poet, and civil rights activist
ในวันนี้ เราจะพบว่าความสัมพันธ์ระหว่างองค์กรและลูกค้ามีความสำคัญสูงสุด ลูกค้าอาจลืมว่าเราเคยบอกเขาว่าอย่างไร เราทำอะไร แต่ลูกค้าไม่มีวันลืมว่าเราทำให้เขารู้สึกอย่างไร ประสบการณ์ของลูกค้าเป็นสิ่งที่ทำให้ลูกค้ารู้สึกเกี่ยวกับองค์กรของเรา โดยทุกอย่างมาจากการโต้ตอบทั้งหมดที่ลูกค้ามีกับทุกภาคส่วนทั้งหมดในองค์กร ทุกคนในองค์กรมีส่วนในผลกระทบต่อความรู้สึกของลูกค้า และมีอิทธิพลอย่างมากต่อประสบการณ์โดยรวมของลูกค้าที่มีต่อองค์กร
Nowadays, we realize that the relationship between an organization and a customer is utmost important. Customers might have forgotten what we had once informed them and what we had done. But, they will never forget how we made them feel. How customers feel about our organization is based on the experience they received: every encounter, every interaction they have with every unit in the organization. Therefore, everyone in the organization plays an important part to make an impact on customers’ feeling and their overall experience about our organization.
เราอยู่ในโลกแห่งการเปลี่ยนแปลงที่รวดเร็ว ในแต่ละวันลูกค้าได้รับข้อมูลเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์และบริการที่คล้ายคลึงกันในแง่ของการใช้งาน ราคา คุณภาพ และรูปลักษณ์ สำหรับลูกค้าการแยกความแตกต่างออกจากกันอาจเป็นเรื่องยากมาก ผู้คนไม่ซื้อสินค้าหรือบริการจากสิ่งที่เราพูด หรือสิ่งที่เราทำอีกต่อไป พวกเขาจำและซื้อประสบการณ์ ดังที่ Maya Angelou กวีและนักเคลื่อนไหวชาวอเมริกันกล่าวว่า “คนจะลืมในสิ่งที่คุณพูด คนจะลืมในสิ่งที่คุณทำ แต่จะไม่มีวันลืมว่าคุณทำให้เขารู้สึกอย่างไร”
We live in the world of rapid change. Everyday customers receive similar information on products and services in terms of functions, price, quality, and features. It is difficult for them to differentiate these products and services. Customers do not buy them based on what we say or what we do any longer. On the other hand, they remember and buy an experience, as stated by Maya Angelou, an American writer, poet, and civil rights activist, “People will forget what you said. They will forget what you did. But they will never forget how you made them feel.”
วันนี้ OneCMMU ทุกคนมาร่วมสร้างประสบการณ์ที่น่าประทับใจให้กับลูกค้าของเราด้วยกันนะคะ
Today, every OneCMMU, let’s join together to create an impressive experience for our customers.
ในปักษ์นี้พบกับ รศ.ดร. ปรารถนา ปุณณกิติเกษม รองคณบดีงานบริหาร มาเล่าถึงการดูแลและใส่ใจนักศึกษากันค่ะ
@CMMU this edition, we meet with Assoc. Prof. Dr. Prattana Punnakitikashem, Deputy Dean, Administration, to share how to pay attention and take care students.
Micro Learning
เกร็ดเล็กเกร็ดน้อยสำหรับทุกคนในปักษ์นี้ค่ะ
แล้วเราจะพบกันในทุกวันที่ 1 และ วันที่ 16 ของเดือน
We will meet regularly on the 1st and the 16th of every month.
รศ.ดร. วิชิตา รักธรรม
คณบดี